سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد که دولت آمریکا به سازمان‌های غیردولتی وابسته به خود مأموریت داده است تا سناریویی برای جایگزینی «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با «آرسن آواکوف» وزیر کشور سابق اوکراین آماده کنند.

سرویس اطلاعات روسیه: واشنگتن در حال بررسی جایگزینی «زلنسکی» است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه فاش کرد که ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌هایی برای جایگزینی «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با شخصیتی قابل مدیریت‌تر و کمتر فاسد است که مناسب اکثر متحدان غربی باشد؛ بنابراین گزارش، واشنگتن «آرسن آواکوف» وزیر کشور سابق اوکراین را نامزد مناسبی برای جایگزینی «زلنسکی» می‌بیند که به غرب اجازه می‌دهد بهتر برای مذاکره با روسیه آماده شود. آمریکایی‌ها بر این باورند که نقاط قوت آواکوف در روابط نزدیک او با تشکیلات ملی اوکراین و تماس‌های مداوم او با رهبران کشورهای اروپایی است.

این سرویس با بیان این که دولت آمریکا به سازمان‌های غیردولتی وابسته به خود مأموریت داده است تا سناریویی برای به‌قدرت‌رسیدن آواکوف تهیه کنند، اضافه کرد: این موضوع اکنون با رهبران احزاب مخالف در اوکراین، حزب «باتکیوشینا» اوکراین، حزب «همبستگی اروپایی» و تعدادی از نمایندگان بانفوذ پارلمان اوکراین از حزب حاکم «خادم ملت» در حال مذاکره است. در این گزارش همچنین آمده است که دولت آمریکا قصد دارد یک کمپین رسانه‌ای قوی برای بی‌اعتبار کردن زلنسکی راه‌اندازی کند تا او را مجبور به ترک سمت خود کند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه می‌دهد: آمریکایی‌ها به دنبال یک نقطه سیاه در یک اتاق سیاه، یا یک سیاستمدار قانونی و عاقل در میان نخبگان اوکراین در مرحله پس از میدان هستند و بنابراین اوکراین به آرامی؛ اما مطمئناً در حال تبدیل‌شدن به یک «سیاه‌چاله» در اروپا است. این سرویس با بیان اینکه زلنسکی اقدامات بی‌ملاحظه‌ای را انجام می‌دهد که تهدید به تشدید تنش حتی دورتر از مرزهای اوکراین است، می‌افزاید: نارضایتی از زلنسکی در میان نخبگان آمریکایی - در احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه - به‌ویژه در مورد کمک‌های مالی به اوکراین در حال افزایش است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.